mandag den 14. maj 2012

EM Mellem kval


I dag startede EM med kvalifikation på mellemdistance. På forhånd håbede jeg på en plads i finalen, hvilket betød, at jeg skulle komme blandt de 17 bedste i mit heat. Jeg var lidt i tvivl om mit niveau i forhold til de andre løbere, da det var den første internationale konkurrence i år, så jeg følte mig langt fra sikker på at gå videre.

Jeg var rigtig fokuseret inden start, og jeg startede rigtig fint. Posten 1 lå i et lidt diffust område med dårlig sigt og løbbarhed, men jeg havde fint styr på det og røg lige i posten. De næste par poster lå i helt åben skov med super god sigt. Så her galdt det bare om at trykke godt på at kigge op. Jeg kom lige lidt skævt til 7’eren, og på 8’eren og 9’eren var jeg lidt usikker ind i posten, men ellers gik det godt resten af vejen. På vej op ad bakken til sidst var jeg godt brugt, men kæmpede hvad jeg kunne, da speakeren snakkede om, at jeg havde mulighed for at komme i mål som 5’er. Men det var rigtig tæt lige omkring mig, og jeg var 8’er, da jeg kom i mål. Jeg var rimelig godt tilfreds med mit løb, men var spændt på om de 40sek jeg nok havde tabt var for meget i forhold til finalen.

Vi kørte rigtig hurtigt hjem derude fra, så vi kunne komme hjem og slappe af i stedet for at stå på stævnepladsen og fryse. Det betød, at jeg ikke vidste om jeg var gået videre før vi kom hjem. Jeg var rigtig nervøs på vej hjem i bilen, men heldigvis kunne Claus fortælle mig, at jeg var endt som 16’er, da jeg kom hjem. Så det var en god besked. Jeg var 1.53 efter Olav Lundanes, hvilket jeg er rimelig fint tilfreds med. I hvertfald er det rigtig dejligt at være videre, og nu glæder jeg mig bare rigtig meget til finalen på torsdag.


I morgen er der lang kvalifikation, men her skal jeg ikke løbe. Så jeg har dermed  fin mulighed for at forberede mig til sprint-kvalifikationen på onsdag. Sprinten er noget jeg har set rigtig meget frem til, så jeg håber på at kunne gøre det godt der.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar