onsdag den 16. maj 2012

EM sprint kval


Nu ligger jeg i min seng efter en velgennemført sprint kvalifikation. Jeg løb helt som jeg skulle og lavede ikke rigtig nogen fejl. Det er dejligt at se, at farten også er ved at være der, selvom jeg slet ikke var frisk, da jeg vågnede i morges.

Næsen var fyldt med snot, og halsen var tør og træls, da jeg vågnede. Kroppen føltes også helt slap, og jeg måtte bruge en del energi på at sætte mig selv op. Det er nemlig ikke den følelse, jeg har drømt om at have i kroppen morgenen inden EM-sprinten. Så der var en del tanker, der nåede at gå igennem mit hovedet på vejen fra Orsa til Falun, som er en 1,5timers køretur. Jeg var nervøs for ikke kunne få ordentlig gang i kroppen inden start, og jeg ikke ville have farten til at gå videre, da lidt sygdom nedsætter præstationsevnen med nogle procent. Men jeg besluttede mig for at kæmpe hele vejen lige meget, hvordan det føltes, og så måtte resultatet blive som det blev.

Da vi nåede frem til karantæneområdet, føltes kroppen stadig træt, men den vågnede heldigvis lidt op, da jeg kom ind i hallen, hvor resten af løberne sad. Jeg tog en rimelig lang opvarmning for at få gang i kroppen, og det føltes egentlig ok inden start efter jeg havde lavet et par stigningsløb. Så var det lidt nemmere at glemme forkølelsen og fokusere på det, som det gjaldt om. Vi havde luret starten hjemmefra, og jeg var ret sikker på, at vi startede direkte ud med en post i skoven. Så jeg skulle være helt skarp fra start og få 1’eren sikkert. Det lykkedes, og derefter gik det fint. Jeg var lidt i tvivl om vejvalget til 5’eren, men besluttede mig ret hurtigt. Da der ikke er kommet stræktider endnu, har jeg ingen idé om det var det rigtige jeg gjorde, men jeg tror det var helt fint. Da vi passerede vejen efter 9’eren, følte jeg mig rimelig sikker på, at jeg nok skulle klare det. Jeg fortsatte selvfølgelig med at give den gas resten af vejen. Jeg satte dog lidt ned for farten, da jeg kom ned mod sidste posten og hørte Per Forsberg sige, at jeg løb mod en 2. eller 3. plads. Det endte med en 3. plads, 26 sek efter Martin Hubmann.


Nu står den bare på afslapning og opladning til mellemdistance finalen i morgen. Jeg håber virkelig, at min krop bliver mere frisk end den har været i dag. Jeg er dog ret fortrøstningsfuld, da det ikke føles som om det er blevet værre efter løbet. Og mon ikke det nok skal gå, hvis jeg bruger diverse heksemidler som ingefær, lime, honning og halstabletter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar