mandag den 29. juli 2013

World Games

Som jeg skrev i mit sidste indlæg, tingene går op og ned. Foden har ikke været særlig god efter vm, hvilket har gjort det sværere for mig at forberede mig ordentlig til World Games i Cali, Colombia.

Jeg sidder nu i toget på vej til Aalborg, hvor jeg skal have lavet en MR-skanning af foden. Team Danmarks sportsmedicinske team har arbejdet hårdt med at få min fod til at føles bedre. Det har hjulpet, men det har taget et godt stykke tid. Foden var nemlig ikke særlig glad for terrænet i Finland, da den fik mange små vrik hele tiden. Jeg mærkede det under opvarmningen, men ikke under konkurrencerne, så det hindrede mig egentlig ikke overhovedet til vm. Dog begyndte den at gøre ondt, når den blev kold igen.

Efter vm var den ikke særlig god, og det gjorde ondt bare at gå. Derfor gik der 8 dage, før jeg prøvede at løbe igen. Jeg løb 10min og det gjorde ondt lige fra start. Så det var lidt demotiverende. Den er dog blevet meget bedre siden, og jeg har i løbet af den sidste uge løbet korte ture på 30min hver dag. Selvfølgelig ikke helt optimalt, men jeg har løbet meget tidligere i år, så jeg tror at det er muligt at vedligeholde løbeformen uden super meget træning. Derudover har jeg også lavet et par gode interval træninger på cross-trainer, så jeg tror egentlig at formen er ret god. Men det må resultaterne i Colombia vise om jeg har ret i J

Ellers glæder jeg mig til at komme til Colombia for både at præstere og opleve World Games arrangementet. Jeg tror stadig på, at jeg kan lave et rigtig godt resultat på sprinten, hvor jeg håber at kunne følge op på 6. pladsen fra vm. Jeg ved også, at vi har en god chance for at kæmpe om medaljerne på sprint mix-stafetten, men det kræver gode løb af alle, da det helt sikkert bliver mega tæt!

Ellers så regner jeg med, at jeg ved mere om foden når jeg er tilbage i DK igen. Formentlig skal jeg have lavet et lille indgreb i foden, men det må vi se på efter Colombia.


Se mere om World Games her: http://www.theworldgames.org/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar